środa, 18 marca 2015

Jak wgrać szablon na Bloggera | skąd go wziąć? 10 najładniejszych szablonów

Hej! Postanowiłam trochę bloga odświeżyć wizualnie, co na pewno już zauważyłyście. Nowy szablon jest prosty, przejrzysty, a przy tym choć odrobinę sprawia wrażenie takiego "profesjonalnego". Kiedyś byłby szczytem moich marzeń, dziś jest czymś zadowalającym, bo każdy bloger z zamiłowania powinien się rozwijać, zaczynając od lepszego tekstu, a kończąc na oprawie, przekazie i zdjęciach. Jestem wymagająca i z czasem staram się być coraz bardziej dokładna.
(absolutnie najlepsze perfumy Avonu! )
Wgranie szablonu to trudna decyzja, szczególnie, gdy boimy się, że coś pójdzie nie tak i nie będziemy potrafili tego odkręcić. Nie będzie nam też łatwo, jeśli jesteśmy totalnymi laikami informatycznymi i kod html stanowi dla nas coś w rodzaju czarnej magii. Ale spokojnie - ja należę do tego grona i podołałam. Czemu więc Tobie ma się nie udać? Zaznaczę od razu, że w tym wpisie macie absolutne prawo mnie poprawiać, bo być może wiecie coś więcej a i może potraficie doradzić lepiej. Ja biorę się za szablony którymi jestem w stanie operować i na początek proponuję to też Tobie. 

wybierz szablon 
Zacznę od miejsc, w których znajdziecie mnóstwo ciekawych szablonów. Najważniejsze dla mnie będą przykładowe dwa kryteria - ma być darmowy i łatwy do zmieniania. Nie zapomnij, że musi to być szablon do Bloggera i tylko na takie zwracaj uwagę. Ok, skoro ta część za nami lecimy wybierać szablon!
zainstaluj program winRAR
Służy on do wypakowania pliku (naszego szablonu). Możesz go za darmo pobrać (40 dni darmowego testowania) np. tutaj. Oczywiście, możesz zrobić to też poprzez inne programy. 

pobierz szablon, wypakuj go i odszukaj pliku xml
Mój szablon nazywa się salsa.zip i jak widzicie otworzyłam go w programie winRAR. Mogę wejść też w folder pobrane, odszukać plik salsa.zip skopiować go sobie do pustego folderu i tam wypakować. Kiedy to zrobimy, naszym oczom ukaże się plik xml. I to on interesuje nas najbardziej. 
wejdź w panel bloggera i wgraj plik xml 
Klikamy na "utwórz/przywróć kopię zapasową", a następnie na "wgraj plik". Szukamy w folderze, który specjalnie wcześniej stworzyliśmy dla naszego szablonu, pliku xml i wgrywamy go. W tym momencie mamy już szablon i nie musimy nic więcej robić. Jeśli jednak coś nam nie gra, np. nazwy zakładek, poszczególne okienka, wchodzimy w edycję kodu html i zaczynamy zabawę. Niestety przy kodzie nie mogę już pomóc, każdy szablon jest przecież inny, ale jeśli macie pytania, to piszcie śmiało. PS. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, zrób kopie zapasową swojego obecnego szablonu html. 


Na koniec jeszcze 10 najładniejszych moim zdaniem szablonów do pobrania :)
KLIK | KLIK

KLIK | KLIK (tak, to "mój" szablon)|

KLIK | KLIK

KLIK | KLIK

KLIK | KLIK

Tak naprawdę wgranie szablonu to banał i każdy sobie z tym poradzi. A jeśli szablon jest dosyć prosty, np. taki jak mój, albo ten Kitkat to nawet przeróbka html idzie gładko! Powodzenia!

7 komentarzy:

  1. Ja jestem osłem technicznym więc sprawy szablonu zostawiłam vejjs :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wgrac to jedno, ale dostosowac do swojego bloga... Cięższa sprawa :P pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie na szczęście dobra dusza zajęła się blogiem :-D a lockluck zdecydowanie rewelacyjny zapach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to najładniejszy z całego asortymentu Avonu! :D

      Usuń
  4. Tak jak wcześniej dziewczyny pisały - wgrać szablon to jedno ale później go dostosować to już kłopot ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety każdy szablon ma inny kod html, ale służę pomocą :)

      Usuń
  5. Gdyby nie ty pewnie męczyłabym się do końca ze standardowymi szablonami z blogera :)

    OdpowiedzUsuń